افزایش فالور اینستاگرام + 15 روش

دسته بندی ها: دسته‌بندی پیشفرض ,

افزایش فالور اینستاگرام + 15 روش

افزایش فالور اینستاگرام دغدغه این روز های بسیاری از صاحبان کسب و کار میباشد .با فراگیری شبکه های اجتماعی بین مردم و موفقیت برخی پیج ها در اینستاگرام افراد زیادی کسب و کار خود را در اینستاگرام راه اندازی کردند و کسانی که کسب و کار سنتی داشتند سعی کردن تا در این محیط نیز رسانه ای داشته باشند .

مهمترین دغدغه ای که این افراد در طول زمان داشته اند افزایش فالور اینستاگرام و یا دنبال کنندگان پیج می باشد . لذا ما در این مقاله سعی داریم تا شما را با برخی اصول برای افزایش تعداد فالور آشنا کنیم . قبل از هر چیزی باید بدانیم بازی کنندگان یا ذینفعان اصلی به دنبال چه چیزی هستند .

شما به دنبال چه میگردید ؟

شما به عنوان صاحب پیج معمولا با هدف ، فروش بیشتر ، افزایش فالور اینستاگرام ، ایجاد سرنخ ، پرورش سرنخ ، افزایش شهرت و برند سازی اقدام به ایجاد صفحه اینستاگرامی کسب و کار خود کرده اید . لذا مجموعه اقداماتی که از سمت شما اتفاق می افتد در این راستا میباشد.

نکته قابل توجه اینکه باید بدانید مخاطبان پیج شما چه کسانی هستند و با چه هدفی شما را دنبال میکنند . از طرفی باید بدانید اینستاگرام به عنوان صاحب این پلتفرم چه اهدافی را دنبال میکند

asking

کاربران شما به دنبال چه میگردند

شاید مهمترین انگیزه هایی که افراد در اینستاگرام وقت میگذرانند سرگرمی ،خرید ، اطلاع از آخرین اخبار و آموزش باشد. شما به عنوان صاحب رسانه باید این مساله را در نظر بگیرید که انگیزه مخاطبین از دنبال کردن صفحه شما چیست .

افراد معمولا با نیت های زیر خریدی را انجام میدهند

به دست آوردن پول و ترس از فقر

افراد برای اینکه پولی را به دست آورن و یا در واقع به خاطر ترس از فقر حاضرند پول خرج کنند! اگر دقت کرده باشید برخی از پیج ها برای فروش دوره های خود به شما وعده پول دار شدن می دهند . اینها در واقع این مساله را هدف گرفته اند که بسیاری از افراد به دنبال رشد مالی هستند و لذا برای موفق شدن حاضرند پول خرج کنند .

سلامتی و ترس از بیماری

سلامتی جسمی و روحی از مهمترین فاکتورهایی است که انسانها به آن اهمیت میدهند . شما معمولا حاضرید برای سلامتی خود راحت هزینه کنید . به طور مثال اگر دچار یک دندان درد شدید شوید و داروی مسکنی پیدا شود که آن را تسکین دهد حاضرید برای آن پول خرج کنید .

مسائل جنسی

مساله جنسی یکی از مهمترین لذت هایی است که افراد به طور معمول در سنین جوانی و بزرگسالی میتوانند از آن بهره مند شوند . لذا مواردی که این تجریه را لذت بخش تر نماید ، میتواند انگیزه هایی برای خرید کردن باشند . شما به وفور پیج هایی را میتوانید پیدا کنید که در این زمینه فعالیت میکنند . و برای جذب مخاطب به در پست های خود به این نکات اشاره میکنند .

جلب توجه و ترس از تنهایی

جلب توجه دیگران ، یکی از مهم ترین انگیزه ها برای خرید می باشد . این انگیزه خواسته یا ناخواسته در خرید های شخص وجود دارد . وقتی فردی ماشین گران قیمت میخرد لزوما به دنبال رفع نیاز نیست . ممکن است خودرویی با قیمتی به مراتب کمتر تمامی نیازهای او را برطرف نماید. اما انگیزه اصلی برای خرید جلب توجه دیگران برای پیشبرد اهداف دیگر میباشد .

اینستاگرام به دنبال چه میگردد

شما خودتان را جای اینستاگرام بگذارید . در بازار رقابتی پلتفرم هایی که در حوزه شبکه اجتماعی فعالیت میکنند باید چه کارهایی انجام دهد تا کاربرانش وقت بیشتری را در این شبکه اجتماعی بگذرانند .

مسلما هر چه تعداد کاربران واقعی این پیام رسان بیشتر باشد و افراد وقت بیشتری در آن سپری کنند ارزش این پیام رسان بیشتر خواهد بود و پلن های درآمدی بهتری را میتواند برای خود در نظر داشته باشد . لذا علاوه بر افزودن امکانات برای مخاطبین خود ، باید جلوی افرادی که قصد آسیب به این شبکه اجتماعی را دارند را در حد امکان بگیرد .

برای مثال اگر شما به عنوان صاحب پیج به دنبال فالور ، لایک و کامنت فیک برای پیج خود باشید این مورد سیاست های اینستاگرام برای ایجاد تجربه مفید تر و لذت بخش تر برای کاربران تحت خظر قرار میدهد . بنابراین اینستاگرام تمام توان خود را به کار خواهد بست تا جلوی این دست از فعالیت ها را بگیرد .

Generating new leads rafiki

چه اقداماتی برای افزایش فالور اینستاگرام باید انجام دهید

هدف خود را مشخص کنید

شما میخواهید در چه زمینه ای فعالیت کنید ؟ خرید و فروش خودرو ، مشاور املاک ، خدمات عکاسی یا … ؟ در هر کدام از موارد فعالیت دارید ، باید پست های پیج خود را به گونه ای منتشر کنید که فرد با ورود به پیج شما متوجه شود شما متخصص آن حوزه هستید . بدین صورت نباشد که در مورد موارد مختلف صحبت کنید .

مخاطبین هدف مناسب انتخاب کنید

حال که هدف خود را مشخص کردید ، مشتریان احتمالی شما چه کسانی هستند ؟ معمولا چه کسانی به احتمال بیشتری از شما خرید میکنند یا علاقمند به دنبال کردن پیج شما هستند .

مرد هستند یا زن ؟ در چه رده سنی هستند ؟ از چه شهرهایی هستند ؟ و کلی سوال دیگر که شناخت درستی از مخاطب در ذهن شما ایجاد میکند . اینها کمک میکنند تا وقتی دنبال مشتری میگردید جاهای مناسب تری به دنبال آن بگردید .

برای مثال فرض کنید شما صاحب یک پیج در زمینه تشریفات مراسم عروسی هستید . مخاطب هدف شما تازه عروس و داماد هایی هستند که در رده سنی 20 تا 40 سال هستند . در اینجا احتمالا شما مجبورید به شهرهای اطراف خدمت دهید .

وقتی میخواهید برای پیج خود تبلیغات دهید باید دنبال رسانه هایی باشید که در شهر شما فعالیت میکنند و مخاطبینی با آن رده سنی در آن حضور دارند .

نیازهای کاربران را هدف بگیرید

مخاطبین پیج شما با انگیزه هایی پیج شما را دنبال میکنند که در بالا اشاره کردیم . سعی کنید نیازهای مخاطبین هدف خود را شناسایی کنید و در رسانه خود به آن نیاز ها توجه کنید . این توجه به نیاز باعث میشود تا فرد کماکان شما را دنبال کند .

پست های زیبا و حرفه ای تولید کنید

وقتی فردی برای اولین بار پیج شما را میبیند . در صورتی که محتوای شما برای او جذاب باشد سعی میکند تا به پیج شما سر بزند .

درصورتی که محتواهای دیگری که تولید کرده اید هم برای مخاطب جذابیت داشته باشد قطعا شما را فالو خواهد کرد . چون شما انگیزه لازم را به مشتری برای دنبال کردن پیج شما در بین انبوهی از پیج ها داده اید . در ابتدای این مقاله در مورد انگیزه های مخاطب صحبت کردیم.

Subscriber pana

افزایش فالور اینستاگرام ،چه روش هایی برای این کار وجود دارد

بعد اینکه یک پیج حرفه ای و جذاب تولید کردید ، باید دنبال مشتری بگردید. در گذشته وقتی شما یک کسب و کار را می انداختین کافی بود در یک منطقه پر رفت و آمد یک کسب و کاری که نیاز مردم را برطرف میکند راه اندازی کنید . این تقریبا تمام ماجرا بود .

صحبتی از مشتری مداری ، تبلیغات ، دنبال مشتری گشتن نبود . اما الان بازی عوض شده است . تعداد رقبا زیاد شده اند و مشتری گزینه های متعددی دارد . شما باید پول را از چنگ مشتریان هدف در بیاورید!!! اما داستان به همین راحتی نیست .

باید بیشتر دیده شوید ، اعتماد مشتری را جلب کنید ، خدمات بهتری دهید تا بتوانید موفق شوید. در این قسمت سعی میکنیم تا راه هایی که باعث بیشتر دیده شدن شما می شود را معرفی کنیم .

فالو کردن مخاطبین هدف

وقتی شما ابتدای کار هستید .چیزی که توصیه میشود اینکه در پیج هایی که مخاطبین هدف شما وجود دارند کاربران فعال را شناسایی کنید و به آنها درخواست فالو دهید . در واقع شما با اینکار به او تلنگری زدید تا شما را ببیند و در صورتی که از محتوای شما خوشش آمد شما را دنبال کند .

کامنت گذاشتن زیر پست ها

حتما تا حالا دیدین که زیر یک سری از پست های افراد معروف کامنت های تبلیغاتی هست . شما هم در شروع کار و تحت شرایطی میتوانید از این روش برای جلب توجه مخاطبین هدف و جذب فالور اقدام نمایید .

لوکیشن زدن در پست و استوری

وقتی قسمت سرچ اینستاگرام را باز میکنید در قسمتی از آن عبارت Places را مشاهده میکنید . این مورد عکس ها و ویدیو هایی را به شما نشان میدهد که برچسب مکان مورد نظر را در پست و استوری خود دارند . حال اگر شما هم از این مورد به شکل هوشمندانه ای استفاده کنید ،پست های شما در اکسپلور مکان ظاهر می شود و شما شانس فالو شدن را دارید . به نظر شما مخاطبین هدف شما به دنبال جستجو چه مکان هایی هستند ؟ آنها را در لوکیشن پست یا استوری خود ثبت کنید .

Social media rafiki

هشتگ گذاری

همانند روش قبلی معرفی شده یکی از راه های نمایش در اکسپلور هشتگ ها ، می باشند. در قسمت اکسپلور هشتگ ها با هشتگ گذاری درست میتوانید دیده شوید و شانس شما برای فالو شدن وجود دارد .

استفاده از موزیک

اگر به قسمت سرچ سر زده باشید احتمالا دیگر این مورد را خودتان حدس زده اید. قسمت Audio یکی دیگر از گزینه های روی میز است . شما در پستی که می سازید از این آهنگ های پیشنهادی استفاده کنید. بدین صورت در لیست پست هایی که از این صوت استفاده کرده اند قرار میگیرید . بدین صورت شانس شما برای دیده شدن افزایش می یابد .

ریلز بسازید

اگر به دکمه های پایین صفحه اینستاگرام دقت کنید ، یکی از دکمه های اصلی دکمه ریلز میباشد . این مورد اهمیت این موضوع را برای اینستاگرام نشان میدهد . پس شما با تولید ریلز شانش این را پیدا میکنید تا در این قسمت قرار بگیرید .

تبلیغات مشترک

یک گروه تعاملی تشکیل دهید از پیج هایی که مخاطبین هدف مشابه هم دارند . برای مثال پیج فروش مانتو با یک پیج فروش کفش زنانه میتوانند مخاطبین هدف مشابه هم داشته باشند . شما میتوانید به این پیج ها برای تعامل و گذاشتن پست تبلیغی اقدام کنید .

پست مشترک

با پیج هایی که مشتریان مشابهی دارید میتوانید پست مشترک آماده کنید . برای مثال اگر شما یک فروشگاه صوتی و تصویر هستید میتوانید با پیجی که در زمینه فروش جهزیه عروس فعالیت میکند پست مشترک بگذارید و یک پیشنهاد ویژه به مخاطبین بدهید .

لایو مشترک

فرض کنید شما یک متخصص در حوزه مشاوره کسب و کار هستید و پیج دیگری که با آن همکاری میکنید یک ابزار خوب در حوزه موفقیت کسب و کار راه اندازی کرده است . شما میتوانید یک لایو مشترک بگذارید و افراد را به گونه ای به فالو کردن کسب و کار یکدیگر ترغیب کنید .

دفترچه تلفن

اگر در تنظیمات اینستاگرام قابلیت پیدا کردن بر اساس دفترچه تلفن را باز گذاشته باشید . پیج شما به کسانی که شما را در دفترچه تلفن خود دارند نمایش داده میشود . و این خود روشی برای جذب مخاطب میباشد.

از ترند ها استفاده کنید

فکر میکنم تا به حال به این نکته پی برده باشید که وقتی که یک موضوع ترند می شود . خیلی از پیج های معروف بر روی این ترند ها سوار میشوند تا بتوانند مخاطبین بیشتری بدست آورند . نمونه این ترند ها آهنگ گنگستر شهر آمل بود که خیلی از پیج ها درباره اش مطلب تولید کردند . آهنگ جدید شادمهر ،بازم نشستی رو بروم … ، که با صدای مهستی با کمک هوش مصنوعی تولید شد نمونه این ترند سواری هاست . این روز ها هوش مصنوعی به واسطه معرفی chatGPT بسیار سر و صدا کرده و این مورد هم یکی مواردی است که به شدت مورد توجه میباشد . شما با ترند سواری هوشمندانه میتوانید فالورهای پیجتان را به شدت افزایش دهید .

یکی از دوستان تعریف میکرد که وقتی آهنگ گنگستر شهر آمل ترند شد ، یک پست اینستاگرامی ساخته ام و به واسطه این پست تعداد مخاطبینم از 500 فالور به 15000 نفر رسید .

خرید پیج

اگر خیلی حوصله جمع کردن فالور ندارید و میخواهید از اول پر مخاطب شروع کنید میتوانید پیج بخرید . اما چقدر میتوانید به این پیج ها اعتماد کنید ؟ آیا مخاطبینی که جمع کرده واقعی هستند ؟

تبلیغات با اینفلوئنسر ها

یکی دیگر از راه های افزایش فالور سپردن تبلیغ به پیج های دیگر در ازای پرداخت هزینه میباشد . با یک اینفلوئنسر هماهنگ کنید تا پیج شما را تبلیغ نماید . البته هزینه تبلیغات در برخی پیج ها به شدت بالاست . بنابراین توصیه میشود حتما با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید.

افزایش تعامل و افزایش شانس حضور در اکسپلور

به نظر شما چرا اینستاگرام برخی پست ها را در اکسپلور نمایش میدهد ؟ چه فاکتورهایی در انتخاب یک پست برای حضور در اکسپلور تاثیر گذار هستند . قطعا یکی از فاکتورهای بسیار مهم تعامل بیشتر آن پیج میباشد . این موضوع حتی بر روی اعتماد کاربران سایت هم تاثیر گذار است .

برای افزایش تعامل پیج ما به شما قرعه کشی اینستاگرام را پیشنهاد میکنیم.

Shop giveaway rafiki

قرعه کشی اینستاگرام

اگر شما از کاربران پیجتان بخواهید تا زیر پستهای شما لایک و کامنت بگذارند و به کسانی که این شرایط را رعایت کرده اند جایزه دهید . وارد یک بازی برد برد شده اید . هم تعامل پست های شما بیشتر شده است و اینستاگرام که دنبال رضایت بیشتر مخاطبین خود است با این فرض که پست شما پست ارزنده ای است آن را به دیگران پیشنهاد میدهد . مخاطب هم از اینکه میتواند جایزه ای برنده شود انگیزه فعالیت پیدا میکند .

نرم افزار قرعه کشی اینستاگرام

در مطلب قبلی به اهمیت برگزاری مسابقه اینستاگرام پرداختیم . فرض را بر این میگریم که شما مسابقه اینستاگرامی برای افزایش تعامل پیج خود راه انداخته اید. در این صورت چگونه میخواهد بین انبوهی از لایک ها و کامنت ها قرعه کشی انجام دهید . مطمئنا این کار چالش بزرگی برای شما به همراه خواهد داشت .

گروه نرم افزاری اوجاسافت برای حل این مشکل برنامه قرعه کشی اینستاگرام را راه اندازی کرده است که از طریق میتوانید قرعه کشی اینستاگرام را به صورت عادلانه برگزار نمایید

به قوانین اینستاگرام تا حدی احترام بگذارید

همانطور که در ابتدای این پست اشاره کردیم اینستاگرام به عنوان یکی از بازیگران اصلی هدف های خود را دنبال میکند . لذا تا جایی که ممکن است به دنبال دور زدن اینستاگرام به روش های مشکوک نباشید . اینستاگرام با استفاده از تکنیک های هوش مصنوعی سعی میکند مواردی که سیاست هایش را نقض میکند را شناسایی کند و با آنها برخورد نماید . لذا اگرچه ممکن است در مواردی هوش مصنوعی را بتوانید دور بزنید اما دقت داشته باشید که هوش مصنوعی هر روز قویتر میشود . لذا از راه های درست و کمتر شک برانگیز برای افزایش فالور اقدام کنید .

اشتراک گذاری پست:

دیدگاه خود را ثبت کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.