جایگزین اینستاگرام برای عبور از بحران فیلیترینگ

دسته بندی ها: طراحی سایت ,

جایگزین اینستاگرام برای عبور از بحران فیلیترینگ

بسته شدن شبکه های اجتماعی باعث شد که متاسفانه به خیلی از کسب و کارهایی که در بستر اینستاگرام فعالیت می کردند با تهدید جدی مواجه شوند. و همین مشکل سبب شد که کاربران به دنبال جایگزین اینستاگرام باشند. آیا واقعا می شود جایگزینی برای اینستاگرام پیدا کرد؟ چگونه از تهدیدات شبکه های اجتماعی در امان باشیم؟ لطفا با ما همراه باشید تا با ارائه یک پیشنهاد عالی بتوانید حداقل بخشی از فروش گذشته خود را احیا کنید.

نقش اینستاگرم در رونق کسب و کار

با فراگیر شدن استفاده از اینستاگرام در کشورهای جهان و به خصوص ایران، سبب شد که یک بستر بسیار جذاب برای ایجاد کسب و کار و فروش محصولات فراهم شود. طبق یک آمار غیر رسمی بیش از نیمی از جمعیت ایران، یعنی بالغ بر 40 میلیون نفر، در حال استفاده از اینستاگرام هستند. همین بازار جذاب باعث شد که خیلی از کسب و کارها در اینستاگرام شکل بگیرد و به خاطر رایگان بودن سبب شد که حتی کسب و کارهای کوچک و خانگی شروع به فعالیت کنند.

instagram logo

اما داستان تلخ از جایی شروع شد که بنا به اتفاقاتی، این شبکه اجتماعی محبوب در ایران مسدود شد. و به همین دلیل به خاطر سختی دسترسی کاربران به این بستر، فروش اکثر کسب و کارها به نزدیک صفر رسید. از آن به بعد بود که اکثر افراد به فکر برنامه جایگزین اینستاگرام افتادند. این در حالی است که بسیاری از افراد با صرف هزینه میلیونی و گاها میلیاردی تبلیغات، سعی در افزایش بیشتر مخاطبین خود نموده بودند.

آیا می توان جایگزینی برای اینستاگرام پیدا کرد؟

بیایید کمی به عقب تر برویم. زمانی که پیام رسان هایی مثل وایبر، لاین، ویچت و… بودند. بعد از مدتی این پیام رسان ها هم بسته شدند و یا نسبت به پلتفرم های جدید کارایی کافی را نداشتند که باعث شد کاربران به پلتفرم های جدید کوچ کنند.

از این روند می شود یک نتیجه گرفت؛ و آن اینکه نباید به شبکه های اجتماعی به عنوان فضای اصلی کسب و کار خود نگاه کنیم. چون در این صورت حتی اگر این اتفاق هم برای اینستاگرام نمی افتاد، هیچ تضمینی وجود نداشت که یک نرم افزار جدیدتری بیاید که به سبب کارآیی که دارد کاربران به آن کوچ کنند.

instagram migration tip4

پس همیشه باید این مسئله را در نظر داشت باشیم که شبکه های اجتماعی یک محیط موقت هستند و به هر علتی ممکن است که دیگر وجود نداشته باشند.

آیا نباید از اینستاگرام برای فروش محصولات خود استفاده می کردیم؟

البته که خیر. چون با توضیحاتی که در بالا داده شد، اینستاگرام بستر فوق العاده جذابی برای معرفی کسب و کارمان است. اما مسئله اصلی اینجاست که از اینستاگرام فقط باید برای معرفی محصولات و خدمات خود استفاده کنیم و مکان اصلی کسب و کار ما سایت ما باشد. با این کار هم میتوانیم از فرصت به وجود آمدن شبکه های اجتماعی مختلف استفاده کنیم و هم اینکه دغدغه بسته شدن شبکه های اجتماعی را نداشته باشیم. البته با بسته شدن شبکه های اجتماعی ممکن است فروش کمتر شود، اما هیچ وقت متوقف نمی شود. چون بستر اصلی فروش، سایت تان خواهد بود که هیچ وقت بسته نمی شود.

instagram migration tip3

طراحی سایت، بهترین پیشنهاد جایگزین اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی

پس تا اینجا متوجه شدیم که با توجه به خطراتی که متوجه شبکه های اجتماعی می باشد، نمی توان از این پلتفرم به عنوان مکان اصلی فروش محصول خود استفاده کرد.

بهترین روش برای فروش محصولات و جایگزین اینستاگرام، داشتن سایت می باشد. چون علاوه بر اینکه امکاناتی که سایت دراختیارتان قرار می دهد، یک مکان بسیار امن، به دور از هر خطر از بین رفتن، غیرفعال شدن و… می باشد. بخشی از امکانات سایت که در شبکه های اجتماعی از آن بی بهره هستیم عبارتند از:

  • پرداخت آنلاین و ایمن
  • دسته بندی محصولات
  • جستجوی محصولات
  • به روزرسانی ساده تر قیمت محصولات
  • از همه مهمتر امکان نمایش در موتور جستجوی گوگل
  • و …
ojasoft rocket

پس کاری که از این به بعد انجام بدهیم این است که یک سایت داشته باشیم، و تبلیغات محصولات خود را در شبکه های اجتماعی به نمایش در بیاوریم. دقیقا کاری که اکثر فروشگاههای بزرگ مثل دیجی کالا هم اکنون در اینستاگرام در حال انجام آن هستند. در این صورت اگر هم آن شبکه اجتماعی از دسترس خارج شود کاربران با مراجعه مستقیم به سایت شما یا از طریق جستجوی گوگل به راحتی وارد فروشگاه شما می شوند و خریدشان را انجام خواهند داد.

بعد از طراحی سایت باید چه کاری انجام دهم؟

پس از طراحی سایت و قرار دادن محصولات خود، می توانید از طریق سامانه پیامک یا تماس با مشتریان خود، اعلام کنید که سایت فروشگاه شما راه اندازی شد و با دادن کد تخفیف، مشتریان خود را تشویق به خرید کنید.

آیا می توانم برای طراحی سایت خود به گروه اوجاسافت اعتماد کنم؟

تیم اوجاسافت با تجربه چندین ساله خود در زمینه برنامه نویسی، طراحی و پشتیبانی سایت می تواند در کنارتان باشد. ما در ارائه محصول خود تحت عنوان سایت قرعه کشی اینستاگرام که مورد استقبال کاربران زیادی در سرتاسر کشور است، خدا را شاکریم که توانستیم با پشتیبانی سریع و استفاده از تکنولوژی روز، رضایت کاربران خود را جلب کنیم.

برای دیدن نمونه کارهای طراحی سایت تیم اوجاسافت، می توانید به صفحه مربوط به نمونه کارها مراجعه کنید.

contact ojasoft

نتیجه گیری

در پایان اگر هنوز اقدام به طراحی سایت نکردید پیشنهاد می شود بیشتر در مورد این موضوع به عنوان جایگزین اینستاگرام و مزایای طراحی سایت تحقیق کنید و یا اگر سایتی دارید و نیاز به گروهی برای پشتیبانی از سایت دارید می توانید روی کمک تیم ما حساب باز کنید.

برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان ما در تماس باشید.

اشتراک گذاری پست:

دیدگاه خود را ثبت کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.